Saturday, December 15, 2012

Paine neagra cu seminte




In sfarsit putem spune ca a venit iarna. Am avut parte de prima ninsoare, si inca una zdravana, asa ca e timpul sa mai stam prin casa si sa mai preparam cate ceva. Recunosc faptul ca fac paine mai mult iarna pentru ca atunci cand e mai cald afara nu ma incumet sa dau mersul pe bicicleta pe bucatarit. Deci, am parcat bicicleta si mi-am facut de lucru pe la bucatarie.

Prepararea painii este destul de simpla. Cel mai mult insa, dureaza prelucrarea ingredientelor. Am redus acest inconvenient cu ajutorul masinii de facut paine. De mare ajutor mi-a fost faina neagra pe care am cumparat-o de la Lidl. Pe pachet scrie “FAINA NEAGRA 1250, recomandata pentru masina de facut paine”. Deci, am combinat faina alba cu faina neagra, am adaugat trei feluri de seminte si a iesit cea mai pufoasa si gustoasa paine de casa. Semintele le cumpar de obicei de la pravalii tip Plafar si le prefer pe cele de la Sanovita pentru ca sunt Bio. Cred ca mergea si niste ceapa prajita deshidratata (am gasit tot la Lidl cand a fost “Saptamana Americana”) dar mi-a venit ideea cand painea era deja gata (mancata). Deci pastram ideea pentru data viitoare.


Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.

375 gr faina 000
275 gr faina neagra
50 gr faina 000 pentru maia
450 ml apa
30 ml ulei de masline
15 gr drojdie normala (1/3 cub)
1 lingurita de miere (sau zahar)
1 ou
75 gr seminte dovleac si floarea soarelui si susan (appx. 25gr din fiecare)
1 lingurita de sare
 
1.  Se pregateste maiaua. Se iau 100 ml din cantitatea de apa si se pun la fiert.  Cand apa clocoteste se ia de pe foc si se amesteca bine cu 3 linguri rase din cantitatea de faina (50 gr). Se amesteca separat drojdia cu o lingurita de miere pana cand se obtine o consistenta lichida si apoi se incorporeaza in faina oparita cu apa. Se presara putina faina, se acopera cu folie alimentara si se pune intr-un loc caldut pana cand isi mareste volumul de 2-3 ori.
2.  Se cern cele doua tipuri de faina.
3.  Se pun in cuva masinii, in aceasta ordine: apa ramasa, praful de sare, uleiul de masline, semintele si faina. In faina se face o gropita in care se pune maiaua.
4.  Se programeaza masina. La masina mea Orion pun programul 3 pentru 1250gr. Dureaza cam 3 ore si 30 de minute. Dupa coacere mai las painea 20-30 de minute in aparat. Apoi scot cuva din aparat si rastorn painea pe un fund de plastic.
5.  Dupa ce s-a racit o invelesc in folie alimentara ca sa se pastreze cat mai bine. Se poate pune si intr-o punga de plastic. Se taie numai cu cutitul special pentru paine. Uneori, ca sa ne fie mai usor cand o servim, dupa ce s-a racit, o tai felii subtiri si apoi o ambalez.

Cam asa arata painica taiata:








Print Page

No comments:

Post a Comment